dotaz - arduino

Pondělí Únor 22 08:00:06 CET 2021

No nerikam, ze arduino ma spatne knihovny, taky je obcas v projektech
nejak pouzivam - treba pro ruzny HW, displeje... Ale moc mi teda nesedi
pouziti C++ pro MCU.
Spis jsem mel na mysli styl napsat v tom jejich IDE nejaky skript dle
nejakeho navodu, ktery pouziva interne nejake C++ moduly o kterych nevim
vubec nic a kdyz se nevhodne nakombinujou, tak se to muze chovat
vselijak. U jednoducheho AVR je to jeste v pohode ale u STM bude problem
vyuzit nejake speciali vlastnosti periferii, vubec netusim, jak to
pouziva DMA, preruseni atp... To bych asi dost zkoumal. A to uz pak
nemusim pouzivat cely jejich framework ale u STM mohu zacit treba s
jejich HAL, ktery mi v poslednich verzich pripada uz dost dobry. IDE je
take uplne jinde a navic moznost plnohodnotneho ladeni. A skutecne dobre
funguje prenositelnost kodu mezi ruznymi radami MCU (samozrejme, pokud
nepouziju nejaky HW, co v nizsi rade neni k dispozici).
Pro rychle vyzkouseni neceho to je asi ale pouzitelne, pokud to funguje
na prvni dobrou a nejak stabilne, proc ne.