OT - dalnicni znamka

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Sobota Únor 20 09:05:11 CET 2021

Este doplnim, ze samozrejme su staty/systemy/useky, kde sa plati za realne
preidene km. Takze kazdy zaplati presne tolko, kolko preide. Spravodlive.
Globalne:
Vystavba a prevadzka je vsak drahsia, lebo musi byt technologicky vybaveny
kazdy prijazd aj vyjazd, kazdy jazdny pruh, ak to ma byt automaticke, bez
statia v radoch na mytniciach. Alebo musia byt dialnice dlhe a s malym
poctom prijazdov/vyjazdov. Riesenie musi byt take, aby boli obhajitelne
pokuty pri sudnych sporoch. Ludia to pri zavedeni noveho systemu skusaju.
Osobne:
Ti, co jazdia malo, by sa takemu rieseniu potesili (asi by platili menej,
aj ked je to na diskusiu, lebo by museli zaplatit prevadzku tisicok
kamier...)
Ti, co jazdia vela, by na taketo riesenie nadavali ( platili by urcite
viacej)

Kludne to moze byt niekolkostometrovy usek dialnice v meste, cez ktory
chodite denne do prace...
Vynimky... to je cesta do pekla, lebo kazdy by ju chcel...
Vybudovat a prevadzkovat to nemusi sukromna firma, moze to spravit stat.
V takom pripade by zisky nesli do sukromnych ruk a vsetko by sa pouzilo na
opravu a vystavbu.
Viem. Tu "O cervenej ciapocke" si precitate v knizke. :-)

V "hromadnom predplatnom", je to podobne, ako v poistovnictve. Nie je to
uplne spravodlive, niekto na tom voci inym riesenuam ziskava niekto preraba.

A na zaver - nie, nepracujem u ziadneho prevadzkovatela myta, ani nikde,
kde by sa o tom rozhodovalo. Z dialnicneho myta nemam ziadne prijmy alebo
zisky, len naklady, asi ako (takmer) vsetci.
Len som sa v minulosti o tie systemy zaujimal, ked som riesil projekt, kde
som hladal inspiracie, ako to robia ini v oblastiach, ktore by sa mozno
mohli "priohnut".

Dodo
mobil

Dňa so 20. 2. 2021, 8:19 Dodo Racek <dodoracek na gmail.com> napísal(a):