RE: Páteční dvojkvíz

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Únor 19 11:47:50 CET 2021

Zkusím to testnout až budu zas dělat pizzu:-)

PH

Od: Miroslav Mraz
1a. Odvodíme vzorec pro objem kulové úseče z koule o poloměru R a výšce H:
 >>> from sympy import *
 >>> pi,R,D,H,x,y=symbols('pi R D H x y')
 >>> rq = R**2 - x**2
 >>> V=integrate(pi*rq, (x,D,R))
 >>> V=V.subs(D,R-H)
 >>> V=simplify(V)
 >>> V
H**2*pi*(-H + 3*R)/3
____________________
1b. Dosadíme známé hodnoty v cm
 >>> pi=3.1415926
 >>> d=12.0
 >>> r=0.5*d
 >>> h=0.2*d
 >>> V=(pi/3.0)*h**2*(3.0*r-h)
 >>> D=27.0
 >>> R=0.5*D
 >>> S=0.9*pi*R**2
 >>> p=V/S
 >>> p

0.18260631001371747 cm

do jaké míry je to relevantní nehodnotím.

Mrazík