Xilinx Z7010 nejasnosti

Čtvrtek Únor 18 19:37:24 CET 2021

Snazim se prokousat subj., konkrétně na HW ZYBO od Digilent.

Vivado mam verze 2016.4 zatím, kvůli jinému projektu, který chci zkusit
ale pro úplné základy je to snad jedno.

Postupoval jsem podle návodu,
https://reference.digilentinc.com/vivado/getting-started-with-ipi/start
a všechno proběhlo jak mělo až na spuštění programu. Po chvilce bádání
jsem zjistil, že blbne DDR, když v debuggeru zapíšu něco do slova, tak
se hodnota změní jinak a další slova se změní zároveň - asi je
chybně/vubec inicializovana. Po presunuti do interni SRAM program
funguje a jde ladit, nejde ale UART, zda se mi, ze v projektu jako
periferie vubec neni. Data v pameti byla strukturalne podobna jako v ELF
ale dost odlisna.

Kdyz se podivam do HW konfigurace v SDK, nesedi na první pohled typ
DDR3, ale netuším, jestli je nějak kompatibilní. Existuje více verzi
ZYBO a víc board definičních souborů?

Neni mi taky jasne, jak se provadi inicializace, v projektove slozce
...hw_platform jsou soubory c,h,tcl, konfigurace FPGA ale to pouziva
primo jen debuger, nebo se to preklada a spousti v SOC? Zejmena ty c
soubory mam na mysli.

Zkusím asi jiný příklad a měl bych mít i jinou desku brzo ale kdyby
nekdo zkuseny vedel kde je zakopany pes....

Jo a kdyby se nekomu zdalo, ze HAL u STM je nepruhledny, at zkusi tohle :-D

A jeste jedna vec mi neni jasna - originalne je tam linux, to se fakt
vejde se vsim vsudy i s konfiguraci FPGA do te QSPI pameti? (16MB, pisou
128Mb tak to snad tak je ) Jine uloziste tam snad neni...