RE: folie pro tisk předloh na osvit PCB

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Únor 17 16:16:39 CET 2021

Tak tišťáky co se ráno navrhnou, se dají často namalovat od ruky rovnou na cuprextit a vyleptat. To taky občas dělám. Ale podstatně častějc navrhuju několik dní, případně navrhnu kousek, nechám trochu uležet a za pár dní se na to znovu podívám, jestli jsem dobře zohlednil nějaké EMC okolnosti, je tam hodně spojů, hodně prokovů. … Už jenom ty prokovy bych nerad vrtal, natož řešil jak je propojit:-)

Dá se říct, že u věcí co si dělám pro zábavu si užívám toho, že se nemusím omezovat ohledně složitosti zapojení, takže je dost věcí, který bych už kvůli desce před 20 lety dělal jedině s MCU, dnes udělám z integráčů a mám radost z toho, že to vyndám z grilu, zapnu a rovnou funguje:-)

PH

Od: Čihák Martin
No, já ráno navrhnu tišťák, v poledne ho vyrobím a večer mám desku osazenou ☺. Pro mě to určitě smysl má. Čekat týden nebo 14dní až zahřmí – to opravdu nemusím. Ale to je každého věc. Mě to prostě vyhovuje takto ☺.

Něco jiného by bylo kdybych to dělal na prodej apod. Tam je samozřejmě profesionální deska nutná.

                Martin.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of radek.koutsky na gmail.com
Je to tak…v dnešní době je to myslím už k ničemu…PCB s cestami 0,16mm a prokovy a 4 vrstvou vyrobí za pár korun a do týdne je na stole…
Pokud potřebuji něco ultra rychle zkoušet, tak mám nakoupeny takové ty oboustranné prokovené prototypové destičky.

Jinak v době leptání jsem tisknul na Xerox WC 6027 MFP – je dražší, ale za to měla perfektní výsledek na fólie od Rayfilm. Dělal jsem s tím i oboustranné, ale byla to piplačka…
Používal jsem jak průhledné, tak i matné (takové mléčné). Ty matné byly myslím o trošku lepší, protože na tom držel toner lépe.
Nicméně nemusel jsem tisknout 2x přes sebe, jak to někdo dělával, stačila jedna vrstva a bylo. Nastavoval jsem to vždy jako tisk na foto a nejvyšší dpi.

Tiskárnu ještě mám, ale fólie jsem kdesi prodal, dnes už to prostě z mého pohledu nemá smysl…

RK