Elektromobil ako realne riesenie, nie len dotacny podvod, was: spotoeba energie v zimi

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Únor 16 22:12:15 CET 2021

> Tedy že se auto dalo používat jako baterie pro sí.

Toto je samozrejme blbost tiez na urovni dotacneho podvodu. (Existujuci
problem to riesi len marginalne, vytvara to spustu dalsich takmer
neriesitelnych problemov, je ocividne ze to nie je v praxi prijatelne a
jediny dovod sa tym zaoberat je len "da sa to". V tomto je to identicke so
sucasnym sposobom "riesenia" samojazdiacich aut, t.j. decentralizovana
"superinteligentna" navigacia s nespolahlivymi ale o to komplikovanejsim
vstupmi.)

U tych nabijacich stanic ide tak ci tak o vyznamnu investiciu so serioznou
priemyselnou instalaciou, takze tam nejake dodatocne zdroje, meranie,
tarifovanie atd. ma dokonaly zmysel.

> Ale že tou zavazející pixlou omezuje ostatní, to už neøeší.

To by, samozrejme, riesili skutocne samojazdiace auta. Naraza to na ten
isty "politicky" problem: potrebu standardizacie a vybudovania
infrastruktury.

wek