Fotovoltaika, bylo Spotreba energie

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Únor 15 14:08:47 CET 2021

Každé tepelné čerpadlo (moje i zákazníků) má řídící jednotku
http://www.ekovy.cz/ridici-jednotka-tepelneho-cerpadla.htm#EKO2 ve které
je PLC
https://eshop.technoline.cz/programovatelna-rele/460203-programovatelne-rele-pr-18dc-dai-r-n-24vdc-12di-6do-rele-ethernet-rievtech
eventuelně s rozšiřujícím modulem. Ty jsou schopné zcela samostatné
funkce, ale mimo to se připojují k našemu serveru (proto mohou být za
firewallem a nemusí mít veřejnou adresu). Ten z nich sbírá data (PLC
nemá paměť na data, mimo operačních registrů). Na našem webu je celkem
mohutný javascript, který si čte ze serveru data (binárně) a provádí
zobrazení, která vidíte. Mimo to umí poslat serveru šifrovaný povel k
změně nastavení, a pokud jej server uzná za platný předá jej PLC a dojde
ke změně. Je to pomalé, ale docela bezpečné, protože PLC není nijak
zvenku vidět. Server jsem napsal, takže má velmi atypické chování, čímž
je dost odolný proti různým robotům. Proti přetížení (není nijak zvlášť
výkonný) jej chrání router Mikrotik.

P.S. ještě k tomu chci udělat malinkou FVE, jak jsem o tom psal v jiném
vláknu, ale s tím zatím nemám vůbec žádné zkušenosti.

Martin Záruba