Fotovoltaika, bylo Spotreba energie

DeeJay deejay na email.cz
Pondělí Únor 15 10:10:01 CET 2021

Omlouvám se za pozdní reakci, každopádně děkuji za skvělý popis.
Máte doma větší strojovnu než bych čekal :-) Říkal jsem si, že můj otec to s 300vkou Simaticem v kotelně trochu přehnal (TČ - vrt/voda a fototermika, vnitřní a venkovní bazén, plynový kotel a krb s výměníkem :-) Takže snad ještě dotaz, čím to řídíte a vizualizujete vy?

Jara

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Saturday, February 13, 2021 8:15 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Fotovoltaika, bylo Spotreba energie

Dostal jsem nefungující klimatizaci, která pouze topila, ale nechtěla
chladit. Bylo tedy jasné, že je vadný čtyřcestný ventil, který se
zasekl, ale kompresor je v pořádku. Z venkovní jednotky jsem jej
odstranil a zůstal v ní tedy jen výparník, ventilátor kapilára, sběrač a
kompresor. Vnitřní jednotku jsem umístil do prostoru bazénu, kde může na
jaře a na podzim topit. Do okruhu chladiva přišel ještě deskový výměník,
jehož druhou stranou protéká topenářská voda bojleru. Venkovní jednotku
jsem umístil pod stropem v místnosti cca 1,5x4m, které říkáme Zahradní
sklad. Dům totiž není podsklepen a tak zde mohu i v létě udržovat
teplotu okolo 6 stupňů. Ideální sklad na potraviny. Kondenzát je sbírán
do nádoby a osvědčil sa jako měkká voda na zalévání květin. Pokud stojí
oběhovka deskového výměníku, je z něj jen roura a vnitřní jednotka topí
u bazénu (musí pochopitelně běžet její ventilátor). Pokud běží oběhovka
deskového výměníku, dojde v něm ke kondenzaci chladiva, teplo se předá
do vody pro ohřev bojleru a kapalné chladivo protéká vnitřní jednotku u
bazénu (její ventilátor stojí), takže ta nevydává prakticky žádné teplo.
Celé je to jednoduché, nemá to žádné ventily.

Jak to funguje se můžete podívat tady
http://www.ekovy.cz/ctirj/index.html?urljednotka=demo4&ovladani=2

Je to čerpadlo TCC.

TCA je hlavní tepelné čerpadlo, je už 14 let staré, ale pořád funguje
bez problému a má výkon asi 10 kW.

TCB je vlastně taková hračka. To jsem postavil, je to voda-voda a
primární okruh tvoří asi 100m trubky na podlahové topení, která je
navinuta dokola v betonové jímce na dešťovou vodu o objemu asi 7m3.
Přestup tepla ze země je tak velký, že vodu nelze vychladit pod cca 3
stupně. Výkon je asi 1,8 kW. Může topit i ohřívat společně s TCC (má s
ním společnou oběhovku) TUV. V mrazecch má pochopitelně mnohem lepší COP
než hlavní čerpadlo vzduch-voda. V létě toto čerpadlo může chladit do
podlahovky v patře, i když to lze jen omezeně, aby se netvořil kondenzát
na zemi.

Martin Záruba