Re: LED žárovky v Tescu

Pondělí Únor 15 12:29:43 CET 2021

V době elektronkové se dělaly nějaké stabilizátory proudu, bylo v tom
nějaké kovové vlákno (nebyl to wolfram, snad železo?) a prý to bylo ve
vodíku. Právě princip měl být v tom, že nárůst teploty a odporu vlivem
teploty vytvořil na voltampérovoé charakteristice docela dobře rovnou
část s konstantním proudem. Ale nic víc o tom nevím, třeba by někdo něco
věděl. Nejspíš ta troška vodíku, který je uvnitř, při rozbití nic
zásadního nezpůsobí.

Anděl