Pajeci pasta na 3D tiskarne

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Únor 14 17:17:12 CET 2021

Já se skoro stydím to psát. Byl to opravdu jen technologický demonstrátor.
Vzal jsem za základ ULP script z Eagle, který dělá export dat pro pájecí
pastu. (cream-dxf.ulp)
Ten jsem vykostil a upravil tak, že mi generoval střed každé plošky a
její plochu (zatím jsem nezohlednil tvar).
No a tenhle seznam v textové podobě jsem pohnal sadou skriptů, kdy jsem
z toho udělal g-kód pro řízení frézky. Měl jsem to na frézce, ne na 3D
tiskárně.
V LinuxCNC (ten používám na řízení frézky) jsem udělal příkaz pro
spuštění dispenseru. Ten byl připojený po sériové lince a dostal jako
parametr dobu "pufu" (podle velikosti plošky) a zpoždění.
To zpoždění tam bylo proto, abych mohl nastavit opožděný start, protože
osa Z má samozřejmě konečnou akceleraci. Ale asi to nebylo třeba. Možná
na 3D tiskárně by se uplatnilo spíš, tam většinou bývá osa Z hodně pomalá.

Kdyby se to mělo používat rutinně, tak by se to muselo dopracovat. Asi
udělat celé generování g-kódu už v tom ULP. Je v podstatě takové
zjednodušené C, tak se v tom celkem dá rozumně programovat.
A asi by to chtělo zohlednit i tvar plošky, kdy při poměru stran více
než třeba 1:1.8 udělat místo jednoho velkého bobku dva malé (ale jen pro
větší plošky, pro pady na QFP/QFN s roztečí 0.5mm by to asi nešlo).

PL