Pajeci pasta na 3D tiskarne

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Únor 14 13:49:39 CET 2021

Mě se ručně nejvíc osvědčilo přikládat jehlu ne doprostřed, ale ke kraji a mírně šikmo. Následně vyleze na většinu plochy. Do 3D tiskárny bych asi použil jehlu šikmo zbroušenou.

Opakovatelnost roste s tlakem a teplotou. Takže ohřívat a tlak spíš blíž k 1 MPa, určitě ne pod 500k. Kdysi jsem koupil kompresor na airbrush a ten kolísal mezi 300-450 kPa, nebo tak nějak a to bylo na houby, na dispenzeru jsem musel mít naštelováno pod 300. Teď mám lepší, kterej neklesá pod 500, ale je vidět, že je to tak na hranici.

PH

Od: Jaroslav Buchta
No, hral jsem si s tim vetsinu noci, dojet na pozici, priblizit, pufnout, oddalit atd... to funguje.
Ale nefunguje davkovani, ma to hodne daleko k pouzitelnemu vysledku, kdyz je to daleko, kyda to takove spisky a obcas vynecha, kdyz je to blizo, zatemuje se tryska a netece nic. Pouzivam plastovy kuzelovy hrot, rucne mi to s nim jde lip, co jsem videl, tak na videu vesmes kratka kovova jehla. Pasta je bezna Cinska, rucne funguje dobre, na tohle je lepsi nejak naredit nebo kde sehnat tekutejsi?
Nekdo tu myslim daval zkusenosti, ze mu to rozumne fungovalo, nemohu to najit, ma nekdo odkaz?
A pak tu bylo rezani papiru laserem, touto cestou bych asi zkusil jit spis, s tim davkovanim pasty tusim nekonecne problemy. Ma nekdo ten odkaz na osvedceny laser a jaky vykon je pro tyto ucely potreba?

Rad bych vyzkousel nanaseni pasty na nejak upravene 3D tiskarne, mam pneumaticky dispenzer.
Pro zacatek - jaky pouzit software pro prevod z Gerberu (nebo ceho?) kicadu do G-Kodu?
Nasel jsem treba GitHub - hzeller/rpt2paste: Convert KiCAD rpt files to G-Code to dispense solder paste ale vypada to az podezrele primitivne, je neco osvedceneho?