Re: Kicad o objednávka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Únor 14 14:26:58 CET 2021

Díky za info.
Jistě by se dal použít ten přípravek jen pro pastu a položení součástek,
pak to sundat a do pece to poslat volně položeno (nebo jen nějak
heftnuto) na rovné ploše.
Samozřejmě jde o to, kolik toho má být. Pro jednotky kusů je to
zbytečné, pro nějaké stovky bych to už určitě řešil.

Asi taky záleží na potenci dané osazovací firmy. Já tady v Brně
spolupracuji třeba s osazovnou Corema. Tam je pan majitel dost invenční,
takže věřím, že by si s tím nějak poradili.
Navíc tam mají nanášení pasty nejen šablonou ale i děsně rychlým CNC
dispenserem, ten by se na to možná hodil víc.
Jinak k uchycení tišťáku v kapse ideálně vakuová podložka. Pokud nelze
použít, tak třeba samolepicí sprej od 3M, stříknout přes nějakou šablonu
jen pár bodů, aby se to snadno sundávalo.
Jasně, uznávám, že je to všechno dost práce, vymýšlení a zkoušení. Takže
to má smysl jen pro nějakou sérii.

Pro pobavení: zrovna pro jednoho zákazníka řeším náhradu ohebného
tišťáku v jednom dost drahém výrobku. Původní dodavatel už se k problému
nezná, a pro něho je to důležitá technologie.
Tak to nahrazuju běžným tišťákem 1mm a lehkým překonstruováním
mechanické konstrukce. Naštěstí to může být z plastu, takže tohle snadno
frézuju i na své domácí hračce.
Ten původní dodavatel považoval daného zákazníka za "svého". Ale protože
začal být trochu nekonkurenceschopný a nechtěl uhnout s cenou, tak si
daný zákazník pro další stroje koupil elektroniku jinde. No a tak se
původní dodavatel urazil, co že si to dovolil, a odmítl mu opravit své
dříve dodané vlastní výrobky.

PL