Re: Kicad o objednávka

František Burian BuFran na seznam.cz
Sobota Únor 13 18:28:35 CET 2021

Ahoj konference,

  Taky se trošku přiživím protože jsem si tímto kolečkem prošel taky a na
stole mám osazené první kusy ohebného spoje.

Jak Petr psal, u těchto technologicky komplikovaných spojů je důležité
oslovit všechny, a nevyjmout čr ani cizinu. V česku toto
vlastně zvládá jen pragoboard, který je velmi vstřícný, parádní support až
do okamžiku kdy se má začít vyrábět. Poptávka na
výrobu u nich drhne i týden, člověk se nedozví cenu v době kdy je to klíčové
a to byl důvod, proč jsem nakonec i tyto ohebné

objednal v číně, u ALLPCB. Pragoboard si myslím má špičkové lidi na správném
míste, je až neuvěřitelné co všechno se dá

se špičkovou kvalitou vyrobit na tak malém prostoru. Problém je prostor,
tato firma by si zasloužila pořádnou výrobní halu

s prostorem a více zaměstnanci, věřím tomu, že by se zakázky jen hrnuly a
určitě by si člověk raději vybral český výrobek

u kterého mu firma poradí jak upravit data tak, aby byl spoj ve výsledku
levnější, ikdyž za to zaplatí o čtvrtku víc než v číně

kdy se handrkuje s člověkem který tomu vůbec nerozumí. Problém tam vidím v
lokaci blízko u Prahy kde předpokládám vysoké

ceny nájmů a - vlastně panu řediteli situaci ani nezávidím.

Číňan z toho byl trošku pojančený, očividně si neuvědomil rozdíl mezi
rigidflexem a obyčejným 2v prokovem, ale po několika

iteracích korespondence s Hackettem se podařilo objednat. 2v rigidflex se
stifenerem a 1v rigidflex na hliníku. Data ani ceny

nemohu zveřejnit ale -řekněme- obojí je v přijatelné kvalitě i ceně, jen v
číně to vyrobí 5x tolik naráz (vlastně 6x, objednával

jsem pětici a u každého ze spojů přišel jeden nebo dva navíc, sešly se když
se dělal profil pro reflow). No perlička na závěr,

opakovaně jsem chtěl aby vyrobili rigidflexy panelizované, s technologickým
okolím. Hádejte jak to dopadlo ... No ano

technologické okolí je ohebné :-)))) takže to osazovací firma neosadí
strojem, museli to pájet ručně, ani šablonu nemohli

použít. Je nutné si nechat od nich poslat panelizovaná data ke schválení. A
i tak člověk neví kde pojede fréza a co zůstane.

Jinak vše v pořádku, kromě toho že to šlo trošku déle (stejná doba výroby
jako pragoboard možná o den, dva kratší) tak jsem

zatím nenarazil na problém. Pro srovnání zkusím tytéž spoje v další sérii
udělat i u pragoboardu, trošku se cukali že stifener

neumí a že jediné řešení je si ho lepit na spoj sám. Uvidím a dám v létě
vědět jak jsem pochodil - připomeňte se. Kdyby byla

listovice, přivezl bych do Patronky, ale ta asi nebude a digitálně to
zveřejnit nesmím ...

ALLPCB mi připadá že je jednochlapová firma, frontend k obrovskému výrobnímu
závodu u kterého vyrábí všichni a kde se

vyrábí mobily a tak, jen je pro ně neefektivní dělat malé série, takže
využívají tyhle malé frontendy aby jim zaplnily linky když

se zrovna nesypou z pásu mobily. JLC je odlišná v tom že je tam důkaz že to
je samostatná fabrika, která ale neumí složitosti

a vyzobává si ty jednodušší věci a ty těžší předává té velké (a pak roste
dodací doba na roveň toho co zvládnou fabriky v čr).

Je to ale můj dojem a pocit.

S pozdravem,

  Franta Burian

---------- Původní e-mail ----------