RE: LED žárovky v Tescu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Únor 12 23:09:05 CET 2021

Moc hezký. Nakonec jsem zjistil, že typický pouliční výbojky maj v dotyčném místě ve spektru díru (a ta je na těch fotkách hezky vidět). Mechanizmus mi není jasný, asi ten sodík v tom HP režimu víc roztáhne vyzařování než absorpci a tak uprostřed víc vyžere než vyzáří.

Dobře je to vidět tady (nahoře je nízkotlaká, ale ty 2 čáry jsou řádově blíž než rozlišení přístroje):
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fmedia.springernature.com%2Foriginal%2Fspringer-static%2Fimage%2Fprt%253A978-1-4419-8071-7%252F8%2FMediaObjects%2F978-1-4419-8071-7_8_Part_Fig6-143_HTML.gif&imgrefurl=https%3A%2F%2Flink.springer.com%2F10.1007%2F978-1-4419-8071-7_143&tbnid=sFcyFhBJsDQjPM&vet=12ahUKEwj_sPfrqOXuAhVE-4UKHVOtDZsQMygCegUIARCZAQ..i&docid=UjRW0VDXKSx8HM&w=500&h=420&q=sodium%20penning%20mixture%20spectrum&ved=2ahUKEwj_sPfrqOXuAhVE-4UKHVOtDZsQMygCegUIARCZAQ

PH

Od: Miroslav Šinko
Nehadam sa :) Mozno si to pletiem s nejakym skolskym experimentom s
lepsim vybavenim.

Bol som sa prejst za sodikovymi lampami.
Tu su nejake fotky. Subory som pomenoval, ale tento google nazvy nejako
stratil. Pridal som aj nejake ziarivky:
https://photos.app.goo.gl/qUuXSa3NBuMijWaU9
V kratkosti:
-prva fotka je linearna ziarivka
-uplne posledna fotka ukazuje 2 poulicne sodikove lampy, jedna je silna
blizka spredu a z pravej strany bola vzdialenejsia. Na nej su zlte ciary
pekne oddelene (ok, netvrdim, ze su to ciary sodika)
-poulicne sodikove lampy su aj v strednom rade vlavo a v strede (skusal
som ine expozicie)
-na ostatnych fotkach su rozne usporky

miro