Fotovoltaika, bylo Spotreba energie

DeeJay deejay na email.cz
Pátek Únor 12 13:53:47 CET 2021

Ta úprava klimatizace by mě zajímala, můžete to trochu popsat či přidat nějaký obrázek ?

Díky

Jara

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Friday, February 12, 2021 11:57 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Fotovoltaika, bylo Spotreba energie

Uvažuji o sestavě 6 panelů, regulátor s hlídáním přetoku do sítě,
mikroinvertor, aku. Výkon cca 1000 W (nemám úplně dobrou orientaci
panelů). Přes den cca 500 W spotřeba a 500 W dobíjení aku, který večer
ještě několik hodin bude stačit. Mikroinvertor by měl mít výkon asi 2,5
kW, aby zvládl chvíli utáhnout konvici, pračku a.p. Kašlu na úřadování i
dotace. Tato sestava (navíc jejím úkolem bude také zastínění prostoru
bazénu v létě) je jednoduchá. Regulátor hlídá nulový přetok a pokud
výkon kolektoru nestačí, pomůže si chvíli z aku. Pokud je přebytek,
nabíjí jej. Pokud je nabito, prostě kolektor odlehčí. Použít to pro
ohřev TUV pro mě nemá smysl, mám v létě přebytek tepla z chlazení, kde
předělaná klimatizace na jedné straně chladí a na druhé ohřívá TUV nebo
bazén. Myslím, že toto je jediná sestava, která má šanci si na sebe vydělat.

Martin Záruba