Re: Nastavení 3D tisku - začátečník

Čtvrtek Únor 11 19:18:16 CET 2021

Písu dost se zpozdenim proti zacatku diskuse, protozej jsem nemel konkretni radu.
Ale porad se mi to zda nejake divne - s novou tiskarnou bych takovehle problemy
necekal. Mam tiskarnu od Prusi uz radu let, od zacatku tisknu z PLA (Plasty Mladec
nebo ted Prusovy vlastni) podle default profilu, ted jsem se dival a je tam 215°C a
podlozka 60°C (prvni i dalsi vrstvy), vetrak vypnuty na prvni vrstvu a na dalsi
100%, rychlosti defaultni, podlozka hladka (PEI), cistim IPA, tiskarna neni
zakrytovana, v mistnosti bezna pokojova teplota mezi 20 a 25°C. Nastaveni vysky
nebylo potreba, jen obcas (vyjimecne) mirne doladeni Z a bylo to v pohode. S
nepravidelkou carou a hrbolama jsem mel jednou problem, ale ukazalo se nakonec, je
je pricpana tryska, po jejim vycisteno tu uz zas bylo OK (Ale tenhle problem bych u
nove tiskarny necekal).

U Prusi je v kalibracnim menu moznost vytisteni obrazce, udela to takovej cikcak +
obdelnicek, jak tohle dopadne?
Pripadne, na https://help.prusa3d.com/cs/article/bed-level-correction_6013 je
komplexnejsi tisk a navod, jak udelat vynucenou dokalibraci na ctyrech stranach.

Prvni vrstva by mela byt mirne rozplacla, vysoka tak, jak je nastaveny tisk, vypln
akorat plna (sousedni cary slite ale neleze to nahoru). Vyska vytistene jedne vrstvy
by mela odpovidat nastavene vysce vrstvy ve sliceru. Ja s tryskou 0.4mm tisknu
obvykle na 0.2mm vysky. Samostatna cara by mela byt jedna mirne rozplacla cara, tj.
ne uplne kulata volne polozena na podlozce, ale taky zas ne tak, ze by to lezlo
kolem trysky nahoru ("dve cary s korytem").

A taky se rika, ze kdyz je filament spatnej, s prachem nebo navhlej, ze to zlobi (me
se to nestalo, asi mam stesti na podminky skladovani). Mas k dispozici i jiny
filament (jinou civku stejneho materialu), ze by se vyloucilo tohle?

Zajimave kompendium potizi a jejich pricin je tady:
https://www.simplify3d.com/support/print-quality-troubleshooting/

Tady je taky soupis rad v cestine:
https://help.prusa3d.com/cs/category/reseni-potizi_194
https://help.prusa3d.com/cs/article/problemy-s-prvni-vrstvou_1804

Jo a jeste blbej dotaz (ale stane se), je to fakt PLA? A profil ve sliceru je pro
tenhle konkretni filament (ja treba pro PLA vidim ve sliceru nekolik profilu)?

D.O.