STLink - ako funguje odmeriavanie napajacieho napatia targetu?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 11 17:03:11 CET 2021

V paralelnom vlakne bolo spomenute ze v programovacom konektore moze/ma byt
VDD (VCC, napajacie napatie) cieloveho mcu.

Programovaci geret (STLink) toto moze (ma) pouzit v niektorych pripadoch na
volenie paralelizmu pri programovani (t.j. ze ake velke slovo moze naraz
programovat), mozno aj na nejaky iny ucel. Skutocny samostatny STLink to
este pouziva pre konvertor napatovych urovni (ktory je v STLinku na
Nucleo/Disco "nahradeny" seriovymi rezistormi).

No lenze podla schemy Nucleo64 dosky (ktora uz nie je v UM1724, kedze ST
posledny rok odstranuje z UM k doskam schemy s odovodnenim, ze davat tam
tie schemy je pre nich privela roboty... takze tento tyzden je ta schema v
https://www.st.com/content/ccc/resource/technical/layouts_and_diagrams/schematic_pack/71/1e/2a/ac/b5/c1/4b/a9/nucleo_64pins_sch.zip/files/nucleo_64pins_sch.zip/jcr:content/translations/en.nucleo_64pins_sch.zip
ktovie kde bude zajtra) je tento privedeny z externeho programovacieho
konektora CN4 cez R9 100R ktory je oznaceny ako nezapojeny. Ak by sa
zapojil, viedol by na pin PA0 oznaceny ako AIN_1, na ktorom je defaultne
zapojeny delic 4k7/4k7 z napajania mcu co je cielovy na tej Nucleo doske.

Inaksie povedane, defaultne je na AIN_1 polovica napajacieho napatie
onboard cieloveho mcu; ak by som odpojil ten 4k7 delic a zapojil R9, tak
na AIN_1 bude cele napajacie napatie z offboard cieloveho mcu.

Ako je toto myslene?

Ma s tymto niekto prakticke skusenosti, s ktorymi by sa chcel podelit?

Dakujem,

wek