Spotreba energie

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Čtvrtek Únor 11 09:12:46 CET 2021

Zalezi od vela veci:
- Zvyky ludi ( dlhe vs kratke vlasy, susenie vlasov, kulma, rychlovarna
konvica, pocet cajov, kav, , kavovar, hriankovace, sendvicovace, mixery,
slahace, ... a dalsie kuchynske vybavenie, varenie doma, pecenie, zapnute
radia, TV, satelity, cas vstavania a usinania voci prirodzenemu svetlu,
vetranie ... )
- Pritomnost sportovca(ov) - pracka ide vyrazne castejsie + spotreba TUV na
sprchovanie je vyrazne vyssia ( 3-dnovu nepritomnost sportovca doma za
mesiac uz vidim na mesacnej spotrebe TUV)
- byt/dom
- ak je dom - zahrada, polievanie, kotol, cerpadla kurenia, cirkulacka TUV,
viacej miestnosti ...
- vlastne cerpadlo alebo napojenie na rozvod vody
- zaujmy obyvatelov ( dielna, vrtacky, brusky, zvaracky, a pod. "silove"
dielenske vybavenie, pripadne "jemne" dielenske vybavenie - spajkovacky,
meracie pristroje, generatory, osciloskopy, ... )
- male spotrebice, 7x 24 ( modemy, routre, WiFi, firewall, NAS, nocne
osvetlenia, senzory pohybu, zabezpecovacka, prvky "inteligentnej
domacnosti"... )
- atd...

Ked som to meral pred asi 3 rokmi, tak ma prekvapili relativne male
spotrebice (ktorych bolo celkom vela), a po preratani na rok vychadzali
velke cisla.
Napr. som zrusil senzorove ovladanie svetiel, lebo samotnny senor
spotreboval viacej, ako LED svetlo 8W, ktore svieti cca 3 hod denne
Vidim pripravu, napr pecenie( na vianoce, veku noc, .. ) na spotrebe
elektro, aj vody

HomeOffice a HomeSchool mi spravili za posledny rok narast spotreby cca o
45% , z cca 3.2 MWh /rok na 4.7 MWh/rok
(Dom, kurenie plynove, cerpadla kurenia, podlahoveho kurenia, 3x PC, cez
leto cerpadlo na polievanie zahrady, nejake aktivity v dielni )
Osoby -2x dospeli + 2x teeneger

Dodo

št 11. 2. 2021 o 8:33 Zdenek <zdej na atlas.cz> napísal(a):