ako zacat s 32-bitmi, Was: Začínáme s Atmel Studiem - kontrola

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 5 16:42:21 CET 2021

No tak sa vykaslite na silabsy, aj tak to EnergyMicro nema so silabsom
(presnejsie, Cygnalom, resp. Intelom) nic spolocne okrem nalepky.

Poradit vam tu asi nema kto, tak radsej prejdite na tie STM32. Neberte to,
ze ich propagujem, maju spustu chyb a nedostatkov, a mozno tie energy
micro su uplne uzasne a stokrat lepsie. Ja neviem. Len viem, ze s STM32
Vam tu ma kto poradit, aspon trocha.

Kupte si nejaku jednoduchsu Disco dosku - drziak na microSD ma napr.
https://www.st.com/en/evaluation-tools/32f412gdiscovery.html - alebo
trebars Nucleo na ktore si ten drziak musite dobastlit. Stiahnite si ten
priserny kolos CubeIDE. Urcite sa v nom nejako da napisat, prelozit a
napalit jednoduchy program v C, ktorym sa rozblika LEDka (teda ja neviem,
ja by som sa ho ani palicou nedotkol, ale verim tomu, ze to v tom IDE
ide).

Odporucam nedat sa zlakat klikanim, je to arduinovstina, lahko tam uz
zostanete. Mozno Vam niekto povie, ze su "Low Level libraries", ale to je
viacmenej len nezmyselny medzikus ktory pridava potrebu sa ucit veci
dvakrat (raz pre "kniznicu" a raz pre manual).

(Inak arduino pre 32-bity je mbed, ak by niekto mal tu potrebu. Existuje aj
nejaky port skutocneho arduina na nejake STM32 ale to je podla mna dobre
len pre niekoho kto je v tom arduine uz velmi doma a nechce od neho odist).

Pripravte sa na vela frustrujuceho citania. Aha, a priklady ST dava len pre
to arduino pardon cube, lebo poriadne priklady su pre nich prilis vela
roboty.

>třeba to ovládání SD
>karty

Toto je cela skupina zariadeni, ktore su komplikovane a vrstevnate, typu
USB a ETH a tam patri aj to SD. Ale to je nezavisle od toho, ci sa pouziva
32-bit alebo cokolvek ine. Dusevne sa pripravte, ze budete pouzivat
software typu cierna krabicka, ku ktoremu nebudete mat ani ciarku
pouzitelnej dokumentacie.

wek

PS.
Co sa tyka vyuky, jednoznacne AVR, tie argumenty o tom ze 32-bity su
"lepsie" su z toho pohladu dokonale irelevantne.

Tie 32-bity su nakladiaky od avie az po kamion, a tiez autobusy. Ani na ne
nedaju vodicak bez toho aby ste nezvladli auto (aspon teda kedysi to tak
bolo). My sme na zakladnej skole (vlastne uz zo skolky) pravidelne chodili
na dopravne ihrisko, kde sme jazdili na bicykloch a trojkolkach.