Re: Začínáme s Atmel Studiem - kontrola

Pátek Únor 5 16:18:49 CET 2021

No pane jo, ted jsem nekde cetl, ze podle vlady budeme muset pracovat do
73 let, to je jeste spopusta casu se hodne veci naucit :D
(teda tyka se to asi spis mladsich ale stejne...)

Hlavne si myslim, ze je potreba se zacit stavet jinak k vlastnimu
programovani, copak treba na PC resite, jak nastavit oscilator nebo
radic disku? Neresite, protoze to uz nekdo udelal za vas. To same je ted
trendem u MCU bych rekl.
Cili vezmete stm32cokoli, stahnete CubeIDE, najdete typ procesoru,
nastavite asi 3 periferie (system na SWD debug, rcc na HW oscilatory,
nejaky GPIO na ledku)  a v zalozce s hodinama napisete pozadovanou
pracovni frekvenci a zakliknete treba ext. krystal jako zdroj.
Pak jen kouknete, jak se ovladaji GPIO do dokumentace nebo prikladu a
jak se dela cekani, dopisete 2 radky do main cyklu a blika LEDka. A
dalsi periferie podobne, dokumentace a tutorialu je spousta. A tady
poradi taky spousta lidi ;-)
Samozrejme se postup hodi na bezne projekty, kde se s periferiemi
pracuje ocekavanym zpusobem, ale to asi pokryje vetsinu. Na nejake
extraburty a dukladne zkoumani jak to vnitrne funguje je casu dost ale
nejak extremne komplikovane to taky neni.
Jen je dobre zacit nejakym jednodussim procesorem nez F/H7, tam je uz
trosku slozitejsi sprava pameti. Ale to nakonec poznate az pri pouziti DMA.

A nakonec uz je dobre se zamerit i na dalsi level a rovnou nasadit
Linux, pokud to projekt umoznuje, spousta dalsich moznosti k dispozici
automaticky. To uz ale slozite docela je, pokud se nepouzije nejaky
standardni HW ke kteremu je vyladena zkompilovana distribuce.