Arduino PWM 2A motor freeze / resety

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 4 12:30:26 CET 2021

[preposielam]

Dobry den,

ja si myslim, ze problem je v tom, ze cez ten Vas regulacny clen s PWM
tecu paralelne parazitne prudy, ktore ten mcu resetnu. Takze treba
nejakym sposobom ich drzat na prijatelnej urovni. Jedna z moznosti je
dioda v +5V step-downu a na zemi celeho mcu-modulu a vedenie prudov
mimo mcu. Hlavne teda parazitna reaktivna zlozka z toho signalu z toho
ventilatora.

Ja osobne by som ochranne prvky dal okrem toho Vasho ventilatora aj na
ten spinaci MOSFET, nejaky RC clanok. Len nezabudnite, ze ten Vas
ventilator ma v sebe nejaku elektroniku, ktora spina cievky vo vnutri.
Ako bolo by dobre sa pozriet ci ten motor je vobec mozne ci doporucene
ovladat PWM signalom. A dalsia vec, ked uz ano, tak ten MOSFET budit
cez nejaky budic a na pin procesora pridat nejake ochranne diody a
odpor. Toto je v zaklade vsetko, co mozete urobit, potom ostavaju uz
len kondenzatory a tlmivky, ale s nimi treba experimentovat. V
podstate tam mate trojstupnovu ochranu pinu mcu a treba si len pozriet
kade tecie parazitny prud z tych spiciek a potiahnut ho mimo
procesora. Nie je dolezite kolko mm2 ma zemny vodic, ale ci je
dostatocne plochy, teda obdlznikovy, pripadne ma dostatok malych
ziliek ako v licni.

Tymto ste podla mna zatlkol celu PWM... A nikdy poriadne nenajdete
zdroj rusenia. Ked budete mat vychytane vsetky muchy, tak mozete
zatlct aj tuto.

A.