OT - muj covid

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pátek Prosinec 31 11:16:36 CET 2021

Tohle jsou zase ty informace, co chodi od prvnich rousek...
1) Kovid nelita luftem jen tak 'nasucho', ale v kapence, ta je vetsi.
2) Dalsi vec jsou v techto rozmerech elektrostaticke sily.
3) Evropska norma je EN 149:2001+A1:2009, tam by se asi dalo dohledat
neco o tom prumyslovem/zdravotnickem pouziti, bez toho jsou to jen reci
4) Samozrejme je velky rozdil, jak k tomu respiratoru clovek pristupuje,
pokud je to usmudlana vec, co ji nosi 14 dni v kuse, a je nekde v kapse,
navic si ji nasadi malo casto a blbe - tzv. podnosnici, tak samozrejme
ucinnost klesa. Dobre nasazeny respirator se pri vdechu smrskne a pri
vydechu nafoukne - pokud to nedela, neni dobre utesneny a jeho ucinnost
je mizerna.
5) Obecne ochrana dychacich cest funguje, viz novinarsky clanek zde
(metastudii lze dohledat)
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/metastudie-rousky-jsou-nejucinnejsim-nastrojem-v-pandemii-40378509

J.