MBA2020 (TDA2020) a 68pF kapacita

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Prosinec 29 18:54:31 CET 2021

Ještě se zeptám - ten stejný modul jsem před rokem vestavěl do jednoho
reproboxu ( krásný dřevěný nalezenec ve sběrném dvoře )
 jako "music cube" ..
Spolu s 30W n fPA v déčku napájený z 12 sérioparalelních kombinací 18650
Ten modul má chybu, že když se spáruje s BT, tak z útrob zařve nějaký hlas,
že je jako přikonectěný.
Jenomže zařve naplno a to nehledě na nastavení hlasitosti na modulu.
Takže je tam takovýto BUG, který v případě, že někdo kdo o problému neví má
z prvního párování "psotník"
To samé, pokud "cube" hraje z BT a dotyčný odejde z dosahu.
Opět NAPLNO zařve, že je to odkostěné z BT.
Neboli musel jsem tam dodělávat ještě nezávislý regulátor hlasitosti mezi
ten bazmek a NF PA, protože takhle to bylo nepoužitelné.
Občas modul zařve i při reakci na DO - jako že Line IN, nebo FM tunner,
MP3Player...... a nejde tomu nijak zavřít hubu.
Původně jsem myslel, že uskřípnu nějakou nožku doho všeuměla, co je na
desce, ale bohužel ten hlas leze na společném výstupu NF.
Pak jsem si myslel, že tam dobastlím nějaký "mute", který na základě
connectu s BT zatlumí NF cestu, ale nenašel jsem tu správnou informaci o
tom, že se chystá
modul zařvat. Sice je tam jakési napětí po spárování na jedné nožce, ale
pozdě. Už začíná řvát a pak se to tam teprve objeví = k ničemu.
Zdánlivě jednoduchá věc a skýtá takovýto problém.
Další "bug" je při přehrávání MP3 s VBR 256kpbs - modul chvíli přehrává a
pak se zakoktá a už koktá do  vypnutí.
Dělá to jen z USB, z SD karty se přehrávání chová mravně.
Anténu rádia je třeba vyvést stíněně koaxem alespoň 30cm od modulu, jinak
se sám sebe ruší.
Další věc je, že pokud jsou obě hlasitosti ( na modulu i potenciometr mezi
modulem a NF PA )  naplno, v klidu leze z modulu sice tichý , ale
slyšitelný "digitální" brum.
Dalo se tomu pomoci, že jsem na stávající kondy nasouložil ještě další
100nF polštářky, na modulu je jich jako ježek asi 10 ks. I tak to je
slyšet, fakt je, že to dětem nevadí
a na ty jejich párty je to prej "boží"

No, soudruzi z Číny s tím modulem někde udělali chybu.
Dlouho jsem si dopisoval s prodejcem, že mě to velmi irituje.
Poslal mi ještě nějaké další revize... ale dělají to všechny :-)

... a možná už to je v současné době pořešené...

st 29. 12. 2021 v 17:13 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
napsal:

> 8) Jako zdroj signálu mám tenhle audio modul z Hadexu, což taky není žádné
> hifi a taky to má vestavěný nějaký generátor náhodných zvuků:
>

> https://www.hadex.cz/m501-fm-radio-prehravac-mp3-s-bluetooth-dalkove-ovladani/
>
> Navíc to má výrobní vadu: v Hadexu jsem to nejdřív reklamoval, FM tuner
> nic nenaladil, poslali mi nový kus a když se choval úplně stejně, přidal
> jsem keramiku 100nF na výstup 7805. Teď to na kus drátu naladí přes 40
> stanic (dobře, někde to jen šumí, má to automatické ladění a tak to prostě
> v celém pásmu najde, co vypadá jako FM vysílání a uloží).

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>