MBA2020 (TDA2020) a 68pF kapacita

Středa Prosinec 29 17:13:24 CET 2021

Přátelé,

díky za rady, už mi to hraje:

1) Jako 68pF jsem nakonec použil asi 20cm nějaké dvojlinky. Když tam není,
víc to šumí.
2) Kromě nf zesilovače je to hezký generátor náhodných zvuků. Což bude
částečně tím, že to mám jen na nepájivém poli.
3) Napájení mám teď +-10V, tzn. symetrické stabilizované 7805, 7905 a každý
je podložený 5V1 zenerkou, 7905 má mezi out a GND nohou rezistor 680R +
470R, nejen proto, že 79xx mají mít minimální zátěž (asi 5mA), ale taky
proto, že se tím nastavuje pracovní bod té zenerky. Napětí jsem nastavil na
max. symetrii, tzn. aby se kladné a záporné nelišilo víc než o nějakou
desetinu V.
4) Napájení za výstupy 7805/7905 vyfiltrované celkem velkou kapacitou:
220uF + 1000uF + keramika 100n. Když tam ty elyty nejsou, projeví se to na
zvuku (bručení, šum). Víc to bručí, když se vyndá ta na výstupu 7905.
5) MDA2020 chladím kusem hliníku, topí samozřejmě dost, jak to mám jen v
tom kontaktním poli, tak je na něm jen položený a zatížený špulkou cínu,
zatím se nic neupeklo :-)
6) Je to opravdu MDA2020 s nápisem TESLA - taky si to pletu, myslel jsem,
že klony zahraničních obvodů TDA byly všechny MDA.
7) Rady vyhodit a použít něco jiného: to bych tady něco jiného musel mít.
Našel jsem už jen LM386 a to má asi 0,5W výkon, aber das ist wenig - tho je
málo. Měl jsem dvě TDA2030 (ne Tesla), ale použil jsem je do repráků k
televizi. Dva kousky MDA2020 jsem sebral tátovi z dílny, má jich tam celé
platíčko (a už to asi nikdy nepoužije). Ke kvalitě a zkušenostem s tímto IO
- přímo v HW news už o něm párkrát byla řeč, jednou si někdo liboval, jak
je to nezničitelný obvod, že se po špatném usazení chladiče roztopil tak,
že roztavil cín, sám se správně usadil a cín zase ztuhnul :-)
8) Jako zdroj signálu mám tenhle audio modul z Hadexu, což taky není žádné
hifi a taky to má vestavěný nějaký generátor náhodných zvuků:

https://www.hadex.cz/m501-fm-radio-prehravac-mp3-s-bluetooth-dalkove-ovladani/

Navíc to má výrobní vadu: v Hadexu jsem to nejdřív reklamoval, FM tuner nic
nenaladil, poslali mi nový kus a když se choval úplně stejně, přidal jsem
keramiku 100nF na výstup 7805. Teď to na kus drátu naladí přes 40 stanic
(dobře, někde to jen šumí, má to automatické ladění a tak to prostě v celém
pásmu najde, co vypadá jako FM vysílání a uloží).

9) Bude to hrát v tomhle rádiu:

https://photos.app.goo.gl/tFKK3zxicxELm9Wx6

Koupil jsem to za 300, ani to není moc zničené, tak nebudu dělat žádnou
renovaci. Nezkoušel jsem to ani zapínat, jen jsem kouknul dovnitř, spousta
prachu... stejně to má pásma, na kterých už dneska těžko něco naladíte.
Použiju z toho jen napájecí šňůru a reproduktor, jinak střeva odpojím (i
trafo dám raději svoje). Po upgrade to bude mít FM ladění, Bluetooth,
line-in, USB a dálkový ovladač.

Pavel Kadečka.