OT - muj covid

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Prosinec 25 22:25:39 CET 2021

Ahoj Petře!
Zdravotní věci řeším, řekl bych, diametrálně odlišně než Ty, ale vždy se maximálně snažím ctít vlastní názory každého na tyhle věci, a z Tvého mailu jasně vyplývá, že tohle máš úplně stejně.

Vzhledem k tomu, že učím ve škole, což je obecně z hlediska nakažlivých nemocí rizikové pracoviště, nechávám se už cca 15 let očkovat proti chřipce a skutečně mi to perfektně funguje. Sice občas cítím, že po mě chřipka "jezdí", ale za pár dní zvýšené únavy to zmizí a jsem OK. Proto jsem se automaticky nechal očkovat i proti covidu ihned, jakmile to šlo (a to i přes to, že už jsem ho měl prodělaný - lehký průběh a pak asi dva měsíce zvláštní úplně nový neznámý čichový vjem).

Píšu hlavně proto, že chci přidat jednu zkušenost, která mě překvapila. V říjnu nám nabídli, že zájemce přijedou naočkovat přímo k nám do školy. A vzhledem k tomu, že mi cca dva dny před tím přišla SMSka, že se mohu objednat na 3. dávku, neváhal jsem ani chvilku. Přijel doktor, "zapisovatelka" a sestra (mimochodem píchla mi tu injekci tak, že jsem jí skutečně absolutně necítil, to se mi ještě v životě nestalo a vůbec nechápu, jestli to tak dokonale uměla nebo se jen náhodou tou jehlou trefila přesně někam mezi nervová zakončení). Na stole v učebně měli resuscitační přístroj s kyslíkem, přenosné EKG a defibrilátor. Koukal jsem na to jak blázen, protože mě očkování nikdy nedělají sebemenší problémy (jen jednou kdysi po chřipkovém mě asi 2 dny trochu bolela ruka). Tak jsem se nevěřícně ptal, proč to tam mají, jestli je to jen kvůli nějakým nablblým předpisům nebo jestli opravdu někdy u někoho zažili nějaký problém. Říkali, že už jim po covid očkování opravdu pár lidí zkolabovalo, a to včetně toho, že někoho museli nahazovat tím defibrilátorem. Ptal jsem se čím to je, že přece když si třeba zadřu třísku, dostane se mi v tu chvíli do těla daleko víc svinstev než i z té nejblbější představitelné vakcíny, a nikdy jsem neslyšel o tom, že by někdo z takové banality zkolaboval. A jejich odpověď byla to, co mě nejvíce překvapilo (tedy vlastně nepřekvapilo, protože si to myslím, ale překvapilo mě jak samozřejmě mi můj názor potvrdili). Říkali, že to je čistě psychická záležitost, že když je někdo hluboce přesvědčený, že mu očkování/vakcína ublíží, tak mu prostě ublíží.
Zkrátka ono biblické "víra tvá tě uzdravila" může platit i zcela naopak. O to více mě to utvrdilo v tom, že je třeba ctít a tolerovat názory každého na jeho osobní zdravotní problematiku, ať jsou třeba sebeodlišnější od těch mých.

Pěkný zbytek Vánoc a vše nej v celém roce 22!

Jakub Šerých