OT - muj covid

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Prosinec 25 20:43:33 CET 2021

Tato srovnání mají (podle mě) smysl jen tehdy, když se vztáhnou na
věkové intervaly.
Srovnávat počet úmrtí v kohortě lidí 85+ a 25+ asi jen tak jednoduše nejde.
Aspoň ne u tohoto onemocnění, kde je závislost průběhu nemoci na věku
značná.

Mimochodem jeden z důvodů odmítání je možná částečně i v tom, jak blbě jsou
dělané statistiky na hlavních portálech (iDnes, Aktualne atd.).
Vypovídající by byl graf, kde pro každou kohortu (třeba 50-55 let) by
byl údaj,
jakou pravděpodobnost v PPM mám na onemocnění, nemocnici, JIP, futrál,
a to vždy pro očko a neočko.

PL