OT - muj covid

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Prosinec 25 20:14:04 CET 2021

On Sat, 25 Dec 2021, Pavel Hudeček wrote:

> [...]
>
> Když si po hodině sundáte respirátor a přiložíte k vhodnému detektoru, je
> krásně vidět, jak nachytal molekuly PbO2 s radioaktivním 210Pb, které
> jednotlivě vznikají v atmosféře z radonu.
>
> Jak je možné že fungují? Snadno. Všechny malé věci se rádi nabíjí, případně
> shlukují s věcmi již nabitými. Samozřejmě to není 100% účinné, ale to ani
> infekce. Každá kombinace nemoci a člověka (místa infekce) vede k nějakému
> minimálnímu počtu virů pro 50% pravděpobnost nakažení. Takže když mám
> respirátor a ten vychytá 90 % virů, v prvním přiblížení můžu tvrdit, že tím

Mne by zajimalo jestli ty filtracni ucinky nekdo meril se skutecnym virem.
Protoze ty respiratory v obchodech jsou pry snad podle nejake normy na
filtraci prachovych castic, urcene puvodne pro remeslniky.

Treba virus ma lipidovy obal a mastnota se tak dobre nenabiji. U viru
ve forme aerosolu se uvadi ze vydrzi infekcni ve vzduchu az 8 hodin nez
mu kyslik narusi obalku. Kdyby se nabijel tak by se lepil na steny a veci
a nevydrzel by poletovat ve vzduchu.