OT - vax/antivax

Jindroush jindroush na seznam.cz
Sobota Prosinec 25 19:39:04 CET 2021

Pan Zahradnik napsal pres kopirak to, co vam po 'internetech' napise
jakykoli covid popirac. Vakciny nahovno, experimentalni, neprovereny,
nova technologie, big pharma. Pote treba "lekari neleci, jen paralen po
telefonu", takze pak tzv. "lecba" vit. C, zinek, isoprinosin. To je
znamy repertoar. Chybel 'telesny magnetismus', genova DNA terapie,
grafen, 5g cipy, odcervovac na kravy, 'chripecka' a informace, ze
'mokrej hadr na hube' nefunguje.

U tech vakcin je to taky podobne:
a) proc by vakcina mela mit dlouhodobe ucinky, tj. jmenujte nejakou
vakcinu z predchozich, ktera dlouhodobe (negativni) ucinky mela?
Nenajdete, protoze vtip je v tom, ze podani je malo caste ci jednorazove
(takze se "neco" v tele nekumuluje) a mechanismus je ten, ze nauci neco
imunitni system a pak se rozlozi.
b) takove to, ze neni dlouhodobe odzkousena - zadny antivax vam nerekne,
co je 'dlouhodobe', protoze tim by si leda nabehli, az se zjisti, ze se
nic nestalo, dale pak opet treba porovnat s existujicimi vakcinami,
protoze u tech to nikdo nikdy neresil.
c) co se tyce kratkodobych ucinku, jsou to jedny z nejprozkoumanejsich
vakcin vubec, pri tom mnostvi podanych davek
d) ty "sestrenice znameho tety moji maminky mela kamarada, co po vakcine
NECO STRASNYHO", dost casto infarkt a umrel. Zajimave je, ze vzdycky se
tohle stava jen antivax znamym, tem vsichni ockovani v okoli umiraji,
ale naockovani (pripominam, ze jsou jich miliardy, cesku miliony lidi),
ti nikoho takoveho neznaji. SUKL eviduje snad 150 (naposled, kdy jsem se
dival) umrti, ktere nastaly PO vakcine. Tj. neni tam proverena kauzalni
souvislost, jen casova souslednost. Na to, aby se dalo o kauzalni
souvislosti uvazovat, musel by se vzit ten negativni ucinek ve stejne
vekove skupine (alespon) a pak porovnat cetnost mezi ockovanymi a
neockovanymi. Protoze kazdy den, kazdy clovek, ma nejakou
pravdepodobnost umrti.
e) U kazde vakciny se musi vzdy zkoumat pomer mezi rizikem podani a
rizikem onemocneni. Tam samozrejme vax i antivax vidi naprosto opacna
cisla. Vtip je v tom, vybrat si nekoho, kdo ma expertizu a vzdelani na
to, aby poskytl relevantni informace - a dost take zalezi na tom, co je
v tomto okamziku mainstreamovy nazor. Dost casto v CR dostavaji slovo
mluvici hlavy, kteri tu expertizu nemaji, i kdyz maji titul z oboru,
ktery by se zdal podobny. Muzeme jmenovat: Beran, Pirk, Smucler,
Hnizdil, Pekova, Turanek, Balik, Pollert a dalsi (Zdrave forum a pak
mozky jako Dusek, Landa apod). Ja si radsi poslechnu u nas Meses, venku
treba co pise CDC, WHO apod. Na 'zneuznany geniusis z cech, ktery
zjistil ze' neverim z principu.

Co se tyce dalsich davek, je to pro me trochu zklamani, ale na druhou
stranu je to logicke a podobne ockovani na chripku - tam se take pri
kazde sezone musi ockovat znovu, kvuli aktualne se vyskytujicimu kmenu.

Jeste tema protilatky - protilatek je vice druhu (z hlavy si to
nepamatuji), ruzne laboratore pouzivaji ruzne testy na ruzne protilatky,
proto lze uroven tezko srovnavat. Dale samozrejme neni jasne, zda uroven
protilatek XXX znamena, ze jedinec je chranen. A samozrejme, ockovani je
levnejsi, nez tohle plane testovani. Clanek k tomu zde, je nutno
predplatne:
https://denikn.cz/760426/ja-mam-protilatky-biolog-vysvetluje-co-to-znamena-a-jestli-se-na-ne-muzeme-spolehnout/
Nko obecne vzdy prinaselo dobre info o covidu.

J.