Re: [OT] Radost z bastleni (Solární topení)

Středa Prosinec 15 15:26:29 CET 2021

Kotel ne, ale dělal jsem jiné věci a samozřejmě, radost z výsledků bastlení
znám. Jenomže u toho kotle si to nějak neumím představit.

Opravoval jsem tekoucí záchod, totiž mezi nádržkou na vodu a mísou to nějak
netěsnilo, měnil jsem tam těsnění, byla to docela jebačka, protože ty dva
otvory v nádržce a míse nějak neseděly proti sobě, takže ani to těsnění,
když se dalo nové, se tam nedalo pořádně usadit... vyřešil jsem to kouskama
korkových špuntů, které ten pěnový těsnící kroužek vymezily tak, že už to
pak sedlo a od té doby to neteče. Jo, měl jsem dobrý pocit z vykonané
práce, ale abych tam chodil čůrat se zalíbením, to zas ne :-)

Minulý týden jsem tunil reprobedny k televizi, je to takový dlouholetý
projekt, před X lety jsem je vyšetřil z nějakého projektu v práci, byly
totiž vadné. Doma jsem zjistil, že jediná závada je upečený 78L12 pro
napájení OZ, vyměnil jsem ho za plnotučný 7812 a chodil tam roky, ani
nepotřeboval chladič. Pak jsem dodělal destičku pro zpožděné připojení
reproduktorů (jinak to při zapnutí prsklo). Pak jsem z toho vyhodil desku
elektroniky pro dálkové ovládání, stejně to tam spíš přidávalo šum a místo
DO jsem tam dal jen potenciometr. Chodilo to fajn. Navrch jsem to polepil
tapetou, původní barva bylo tmavě červené dřevo, dal jsem světlé dřevo. Pak
jsem tam vestavěl zdroj pro napájení mobilu, tabletu, takže jsem dozadu
vyvedl 2x USB port. Pak jsem se rozhodl, že televize přes ty repráky bude
hrát trvale, takže jsem tam dodělal automatické zapínání = z USB portu
televize vede do nich kablík a uvnitř je relé na 5V, jednodušší už to být
nemohlo. Nicméně jsem nebyl spokojený se zvukem, uvnitř byl na vstupu TL064
a jako koncové stupně tranzistory, detaily zapojení jsem nezkoumal... Při
nízké hlasitosti televize to šumělo, nevím proč. Než hledat čím to je a co
kde upravit, jsem nakonec celý zesilovač zrušil a dal 2x TDA2030 (co jsem
měl v šuplíku už roky) a od té doby to hraje tak, že jsem spokojený i když
by se asi našlo lepší řešení, nějaký lepší IO nebo vůbec... Ale mám rád
jednoduché věci, TDA2030 si zapojí i děti na kroužku a moje uši říkají, že
to hraje dobře.

Tak tohle je věc, kdy výsledek vidím a slyším každý den nebo aspoň když
zapnu televizi nebo si přes to pustím muziku z mobilu. Pokaždé ocením ty
basy, které by repráky v televizi prostě nepřehrály.

Ale kotel, to je pro mě jako ten záchod, prostě nějaká běžná věc denní
potřeby :-)

P.K.