Re: Solární topení

Úterý Prosinec 14 17:33:27 CET 2021

A nejsou odpojovače jen FVE u těch s licencí, nad 10 KWp?

Ohledně té akumulace přes síť - u nás v energetickém mixu tvoří FV jen
3%. Vodní elektrárny nechají o něco víc vody v přehradách na zimu a
myslím, že propojená evropská síť tyhle malé lokální výkyvy bez problémů
zprůměruje. Myslím že ta síť by si bez problémů poradila i s mnohem
větším podílem FV.

Něco jiného je, když Němci mají ve FV snad 70 GW a ve větrníkách to samé
a akumulaci na úrovni sítě neřeší. To už v evropské síti nadělá pořádný
bordel. Ale dali se na to a ty technologie akumulace, třeba do vodíku,
se vyvíjejí. Nejen tam, ale i u nás. A i kdybychom u nás měli jen to
jádro, zase budeme řešit nerovnoměrnosti spotřeby a nějaká akumulace ve
velkém se hodí vždycky.

Nějaké rozhoupání regulace sítě, když přes sluníčko přecházejí mraky -
myslím že něco takového fakt nehrozí. Protože o kilometr dál jsou mraky
úplně jinak a i kdyby nic jiného, máme aspoň propojenou celou republiku.
Jenže je propojená celá Evropa a tam se tak malé výkyvy ani nepoznají.
Všude po Evropě je solárů spousta a jsou tak rozptýlené, že to ničemu
nemůže vadit.

Ohledně topení - teď jsem si přiložil do kamen... Sice mám TČ, ale když
po pár dnech přijedu domů a mám to vypnuté, podlahovka mi za chvíli
teplo nenadělá. Kamna jo a plný dřevník je i pojistka na týdenní
blackout :-)

Anděl