Re: optočleny

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Prosinec 14 12:16:23 CET 2021

[preposielam]

Dobre potom skuste vymenit OK4 za iny cip. Ak to nepomoze, tak si
pomerajte napatia na Uce, Uled a U1k. A podla moznosti s osciloskopom
a pri periodickom budeni. Tipnem si na velky ubytok Uce a zrejme
budete pritom, ze tranzistor nebude dobre spinat. Tak si pozrite tie
schemy z CERNu a pridajte si medzi REGO+ a kolektor 22k alebo tak
podobne, aby ste velmi nezatazoval zdroj. Ta hodnota sa da odlaborovat
s osciloskopom. Jednoducho vybijete parazitnu kapacitu diody. Pak este
moze byt nacaty vstup v MAX232, ale to si nemyslim.

A.

Takže na výstupu z IC2A je H. To mi otevře tranzistor T1. Pokud je T1
otevřený, pak svítí ledka v optočlenu OK4. Pokud je LED v OK4 ve stavu
On, pak je výstup z OK4 ve stavu L. Ale jelikož mi osciloskop ukazuje
stav H, tak něco z tohoto neplatí.

Jindra