Re: Solární topení

Úterý Prosinec 14 07:41:15 CET 2021

Psal jsem tu, jak nám tu loni v létě shořela restaurace resp. jídelna?
Střecha plná panelů, blaflo to v poledne za plnýho svitu Slunce. To se pak
může těžce nevyplatit, když kvůli vidině ušetřených peněz za
elektriku shoří barák za miliony.

Každá investice má nějakou předpokládanou návratnost, ať už je to nový
kotel, zateplení nebo soláry. Jde jen o to si to předem spočítat, případně
porovnat jednotlivé náklady - zateplení střechy vs.výměna kotle vs.
instalace solárů vs. soláry + baterie.

I výměna auta, ono je fajn, když si koupíte novou oktávku se spotřebou
4,5/100, ale za jak dlouho se vám to vrátí vs. kolik km byste najezdili s
tím starým, které žere 8/10. (Jo a servis, ani nové auto nemá nulové
servisní náklady a často je má vyšší než to staré, třeba havarijní
pojištění není zrovna za pár korun, u 10 leté ojetiny to neřešíte, u nového
auta za 0,5+ mega si to neumím představit bez něj...)

P.K.