Re: páječka pro děti do SVČ

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 12 10:53:13 CET 2021

Páječky T12 jsou bezva. Dneska už bych jinou nechtěl. Aspoň ty
krabičkové, co mám.
Jestli i ta s elektronikou v ručce bude mít aspoň trochu podobně dobrou
regulaci teploty jako ty krabičkové, tak to bude skoro nástroj snů.

Ty T12 mají:
- výbornou teplotní vazbu topení-měření
- protože to dělá spousta Číňanů, tak obrovský sortiment hrotů i ruček,
a velmi dobré ceny
- snadnou výměnu hrotů za tepla

Jenom bych se díval po páječkách s 5-drátovým připojením.
Na tom 5. drátu je kompenzace studeného konce, což ty 4-drátové buď
neřeší (napevno odporový dělič), nebo šidí měřením teploty v krabičce.

Asi nejznámějším čínským výrobcem, který dělá ty 5-dráty, je Ksger.
Asi nejznámějším čínským výrobcem, který dělá ty 4-dráty, je Quicko.
Quicko je obecně levnější.
To Quicko teď u nových modelů přešlo pro změnu na 6-drát. Ale ten je
nějak divně zapojený.
Ten jejich návrhář, co projektuje to připojení, si zřejmě doma pěstuje
byliny v množství větším než malém.

Ty Ksgery mají v sobě STM32F103C8, ta starší Quicka procesory STC, ta
nová snad už taky STM32.
Pro to STM32 jsou na Githubu open-source firmware. Ale ten originál od
Ksger není špatný, neměl jsem potřebu to nějak řešit.

PL