Re: optočleny

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Prosinec 11 14:24:28 CET 2021

Pořád se s tím zlobím a pořád mi to nejde tak, jak bych si představoval.
Dnes jsem se donutil si vzít osciloskop a podívat se na to zblízka. (je
to v místnosti metr krát metr, takže s osciloskopem se tam oba nevejdeme
a já musím vše dělat skrz venkovní dveře)

A zdá se, že jsem odhalil další zapeklitost. Tady je obrázek co z toho leze:
http://nekropolis.cz/rego6xx/inside/ivt1.png
Na obrázku je zajímavé to, že je to na konektoru co leze z rego, tedy
ještě před rezistorem a ledkou (ale rezistor a ledka už jsou zapojeny v
obvodu).

Pozoruhodné je, že napětí je zhruba 1,8V. To asi není pro ten optočlen s
rezistorem 470R úplně dost (katalog říká, že úbytek na ledce je 1,1 -
1,7 V, typicky 1,4 V).

Takže si jdu ještě přidat nějaký tranzistor.