RE: optoleny

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pondl Prosinec 6 09:32:41 CET 2021

Petrovi Labajovi děkuji za pochvalu. Já sám se považuji za amatéra (hobbíka), který se nebrání čtení dokumentace.

Ta dioda D1 je takový momentální nápad, který se později musí zahodit.

Koukám, že si toho pamatuji méně, než jsem čekal. V minulosti jsem si rego rozebral a nafotil:
http://www.nekropolis.cz/rego6xx/inside/
a do fotky jsem si napsal, že procesor je P80C552EBA a ten je tedy 5V. Takže panika stranou a pokračujeme v 5V verzi.

---------- Původní e-mail ----------

Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>

Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>

Datum: 5. 12. 2021 16:31:55

Předmět: RE: optočleny

 @font-face{font-family:'Cambria Math';panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4}@font-face{font-family:Calibri;panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4}.apply-styles p.-wm-MsoNormal, .apply-styles li.-wm-MsoNormal, .apply-styles div.-wm-MsoNormal{margin:0cm;font-size:11pt;font-family:'Calibri',sans-serif}.apply-styles a:link, .apply-styles span.-wm-MsoHyperlink{mso-style-priority:99;color:blue;text-decoration:underline}.apply-styles .-wm-MsoChpDefault{mso-style-type:export-only}@page WordSection1 {size:612pt 792pt;margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt}.apply-styles div.-wm-WordSection1{}Mě by teda zajímalo, k čemu je tam ta D1. Ještě bych chápal, kdyby komplet oddělovala celý obvod od konektoru, že by chránila proti přepólování, takhle teda netuším.

Bez ní by R byl dle
https://www.vishay.com/docs/84732/6n137.pdf
a tabulky RECOMMENDED OPERATING CONDITIONS
330R-4k, takže nechat tam to 1k asi není problém.

PH

Od: Jindrich Fucik

Tak jsem si to namaloval asi takhle.
To by mělo být z logického pohledu stejné zařízení, z provozního pohledu
trochu logičtější.

Hodnotu R4 ještě asi zmenším na 470R jak doporučuje katalog.
U kombinace D1 + R2 si nejsem moc jistý, jak jí vytvořit.
Nechce se mi marnit moc výkonu na clamp diodě v procesoru, ale také se
mi nechce dávat moc velkou hodnotu R2, abych moc neponičil signál.