RE: Pesnost rezistoru

erch Jakub Serych na panska.cz
tvrtek Prosinec 9 19:23:02 CET 2021

Nevím, jak je to dnes, ale bývalo to tak, že fabrika se snažila udělat 100R rezistor a výsledek roztřídila do sad splňujících jednotlivé tolerance. Neboli první vytřídila například rezistory s tolerancí 1%, ze zbytku vytřídila 5% a ze zbytku tohoto třídění třeba 10%. Takže distribuční funkce bude hodně divná a děravá, u 5% varianty v ní budou součástky s tolerancí větší než 1% a <= 5% atd.

Jakub Šerých