Re: ESP8266 a sériový port

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Støeda Prosinec 8 23:28:05 CET 2021

> Jedna z myšlenek je, nastavit si komunikaci 8N2, s tím, že
> mi na token bude chodit overrun error.

No praveze nebude, ak je nastaveny 9ty bit, tak to je pri 8Nx korektny
stopbit. Framing error (lebo tak sa vola chyba ktora nastane pri
nespravnom stopbite) bude chodit pri vsetkych datovych bytoch (ramcoch).

Podobne, ak bude ESP odpovedat, vsetky byty budu pokladane ostatnymi slave
za token, kedze 9ty bit je stopbit a teda je nastaveny.

Ten "manual" je, co sa tyka skutocnej funkcionality, len o malo jasnejsi
ako kavova usadenina, takze tazko povedat, co sa s tym hardwarom da
urobit, ale tradicne sa problem 9-bitoveho "Intel-multiprocessor"
protokolu v UARTOch, ktore to nativne nepodporovali, emuloval pomocou
parity. U vsetkych UARTov co poznam, s vynimkou STM32, je parita pripajana
za datove bity ako dalsi bit. Pri prijme je ulozeny ako paritny bit (a
jeho "skutocna" hodnota sa da dekodovat z datovych bitov), a pri vysielani
naopak, z pozadovanej "skutocnej" hodnoty a datovych bitov sa nastavi ako
parna/neparna.

No a tu nastupuju manualom nezodpovedane otazky, ci teda ESP pripaja paritu
ako 9ty bit, ci sa data pri prijme ukladaju do FIFO aj ked nastane chyba
parity a ci sa paritny bit korektne uklada do FIFO spolu s datovymi, a pri
vysielani naopak, ci sa do FIFO uklada nastavena parita spolu s datovymi
bitmi. Vyskusat by sa to zrejme dalo, ja osobne by som s hentym nerad
prisiel do blizsieho kontaktu nez dva metre, rusko-nerusko.

wek