ESP8266 a sériový port

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Støeda Prosinec 8 20:38:45 CET 2021

Ahoj vespolek.

převracím v hlavě takové téma. Mám sériovou sběrnici, takovou tu běžnou
průmyslovou RS485, Single Master, Multiple Slave.
Komunikace je definovaná jako 9N1.
Master odesílá token pro své slave, token je jediný znak, který má
nastavený ten devátý bit. Všechna ostatní komunikace používá jen osm bitů.

Chtěl bych v roli slave použít také ESP8266. Ten ale neumí devítibitovou
komunikaci. Jedna z myšlenek je, nastavit si komunikaci 8N2, s tím, že
mi na token bude chodit overrun error. Trochu se bojím, co mi udělá
buffer sériového portu. Pokud se nepletu, ESP má docela dlouhý buffer.
Byl bych docela nerad, aby mi v nějaké dobré víře procesor sežral
několik bajtů okolo. Vlastně potřebuji, abych dostal i ten poškozený
bajt, abych poznal, pro koho ten token byl.

Bohužel nedokážu nic pořádného najít v dokumentaci.

Není tu někdo, kdo to vyzkoušel?

Díky