zabraneni vysrazeni vlhkosti na stene - vypocet rosneho bodu

Pavel Kadeka pavel.kadecka na gmail.com
Pondl Prosinec 6 08:05:26 CET 2021

Na druhou stranu máte ženský, co vařej a pustěj si k tomu digestoř, která
ale nemá žádný odtah... ona se tak dá používat, ale musí tam být filtrační
vložka, která když tam není, tak ta digestoř prostě jen hučí, ale jinak nic
nedělá... Opět, tý ženský to nevysvětlíte.

Jinak, ohledně vlhkosti v bytě, co je vlastně žádoucí? Suchý nebo vlhký
vzduch? Suchý vám vysušuje sliznice a pak jste náchylní na různá respirační
onemocnění (teď byl na netu článek o souvislosti s covidem), vlhký zas
podporuje plísně a houby na zdech.

Nějakou dobu jsem bydlel v bytě, kde typicky v rozích se plíseň furt
tvořila, po objevení překvapení za skříní jsem ji odtáhl od zdi 10-15cm.
Rohy jsem pravidelně ošetřoval savem. Barák neměl zateplení. Jak se rosila
střešní okna, dělala se plíseň i na nich.

A nějakou dobu jsem pracoval v kanceláři, kde byl tak suchý vzduch, že se
tam i blbě dýchalo a když někdo z kolegů chytil blbou rýmu, obešlo nás to
všechny... koupil jsem si teploměr s vlhkoměrem a ten ukázal jen dvě čárky,
protože vlhkost byla mimo rozsah (měřil od 20% nahoru). Šel jsem za šéfem a
ten nám koupil zvlhčovač, takovou tu studenou páru to foukalo. Rozdíl jsme
pocítili rychle, přestal jsem lapat po dechu a zmizel pocit, že mi
otejká obličej.

Pavel Kadečka.