SMART zasuvky - wifi /BT

Jindroush jindroush na seznam.cz
Neděle Prosinec 5 22:24:34 CET 2021

Jak ted blbnu s tim merenim energie, take jsem nejake mel.
Vetsinou je to tak, ze zarizeni je AP s nejakym predefinovanym nazvem
SSID, a ta instalacni aplikace si najde APcko, zepta se vas na
ssid/heslo vasi site a pak magickym povelem prestavi zarizeni tak, ze je
klientem ve vasi wifi siti a nadale komunikuje jen pres IP.
Dve zasuvky jsem vracel, protoze jedina moznost byla ovladat pres cloud,
vsude registrace, heslo se uklada nejakym zahadnym zpusobem do zarizeni
atd. A kazdy kram vlastni cloud, vlastni aplikace atd.

Nakonec mam Shelly Plug S, ktera se da ovladat lokalne, bez registrace
do cloudu. Je to drazsi az drahe, koupim si to na amazonu (pro me to ma
tu vyhodu mereni, nelibi se mi, ze je to schuko-only, musim projit
vsechny snury, zda jsou kompatibilni). V te Shelly aplikaci lze zarizeni
ruzne "pospojovat" a pak je treba naraz vypnout/zapnout. Nebo si to
muzete vypnout sam nejakym skriptem pres API, kdyz si budete chtit sam
sobe sam hracickovat.

Teoreticky by mely jit nektere z tech smart zasuvek preflashovat na
firmware zvane Tasmota (protoze toho je hodne ESP-based), ale nezkousel
jsem.

J.

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>