[OT] Akvarium - co proti rasam?

Jan Phon konference na puhy.cz
Nedle Prosinec 5 00:01:34 CET 2021

Já měl problém v akváriu s řasou v letních měsících, protože na něj svítí v
odpoledních hodinách přes střešní okno šikmo slunce.

Prakticky jsem to vyřešil šneky Neritina Black (Filopaludina / Helmet Snail
/ Zubovec pacifický). Jejich výhoda je, že ke množení potřebují
braktické vody, takže se v akváriu nerozmnoží.

A je fakt neskutečný jak žerou řasy. Bál jsem se o kytky, ale nevšímaj si
jich. Mám tam, ale jen kryptokorinu + nějaký mech a anubias. Možná, že
nějaký měkčí kytky by na tom byli hůř, nevím.

Mám cca 250l a občas vyměním 1/3  vody (1-2 měsíce). Nějaký větší čištění
tak jednou za půl roku. Ale skla jsem od září nečistil a úplně OK. Vodu
dávám z vrtu 30m, je celkem tvrdá, ale co mám dělat. Mám tam párek čichavců
a skalár + hejno neonek a duhovek lososových a duhovek b. a nestěžujou si.
Na dně pár sumečků, pancéřníčků a ancistrusů. Je pravda, že k tomu mám ale
filtr vlastní konstrukce o objemu cca 80l teď s tím čerpadlem jak jsem tady
nedávno řešili.

Když jsem měl ještě malý akvárium, tak tam byly pořád problémy s vodou.
Tenkrát jsem jako kluk chytil škebli rybniční někde v písáku a ona to
krásně filtorvala. Myslím, že mi tam žila aspoň 2 roky. Jediná nevýhoda je,
že ryje dost ve dně. To je taky cesta, jak zlepšit kvalitu vody. Myslím, že
teď už se určitě i nějaký škeble prodávaj.

HP