optoleny

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Prosinec 4 21:30:58 CET 2021

Ahoj vespolek,

Mám tady takové jedno zapojení:
http://rago600.sourceforge.net/ivt_serial.gif

Nalevo je zařízení, ze kterého potřebuji tahat data. Data jsou normální
sériovka 19200 BPS.
Trápí mne nedostatek CTR u toho optočlenu. Projevuje se to tak, že musím
zvětšovat R5, abych dostal nějaká data.
Myslel jsem si, že když použiji třeba K10101D (PC817D), že dostanu
pořádné CTR, ale to jsem se spletl, protože jsem dostal větší T-rise a
T-fall a celkově menší přenosový kmitočet.

Tak se zeptám, neexistuje optočlen, který by byl dost rychlý a zároveň
měl přijatelné CTR a ještě navíc byl ve čtyřnožičkovém pouzdře?

Asi budu muset začít řešit, jak to předělat na na něco jako 6N137 nebo
tak něco.

Nebo má někdo ještě nějaký nápad, jak udělat jinak ten oddělovač?

Díky

Jindra