konektory zelene bezne roztec 5,08/10,16mm bespecnost/kryti IP pri 230V ?

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Prosinec 4 15:16:22 CET 2021

Jen tak pro moje chápání - je možné na tuto otázku jednoznačně odpovědět?
Tedy asi ano. ale odpověď to bude nedobrá. Samotný konektor, bez dalšího
krytí bude asi IP0x, protože z něj dole trčí nožičky pro zapájení do PCB
a když si vezmu do dlaně, tak jsem IP1x a pokud si je strčím i s dlaní
do kapsy, tak už jsem IP0x.

Dokonce ani konektor zapájený v desce nebude lepší než IP0x
https://www.amiba-shop.ch/media/image/af/cf/00/Littfinski-780502.jpg

Takže k diskuzi je, jaké krytí máme, když je konektor v plošňáku a v
krabce, ze které kouká vršek s konektory, ale spodek s deskou nikoli:
https://www.elriwa.de/media/image/b3/70/f4/264401_ls-dec-usa-g.jpg
Tady se asi dostaneme na IP2x

Pokud k tomu začnu přidávat stříšku, stahovat ten plošňák víc dozadu,
tak se bude krytí zlepšovat.

Jindra