konektory zelene bezne roztec 5,08/10,16mm bespecnost/kryti IP pri 230V ?

Petr Stehlik petr.stehlik na atlas.cz
Pátek Prosinec 3 19:40:37 CET 2021

IP... To je jednoduché prostě to zkoušíte neohebným prstem na IP 20
postupem tak jak je to popsané v normě, vyhovíte máte IP20 atd..

Otázkou je jaké je požadované IP pro váš přípravek, výrobek.

Povrchové a vzdušné vzdálenosti v kombinaci s IP, to je jiná liga
(provozní napětí, kategorie přepětí, znečištění, nadmořská výška,
jednoduchá izolace, zesílená, dvojitá...)

Základem je najít si výrobkovou normu pro dané zařízení, pokud ji
nevyberete nebo neexistuje  musíte "svolat výrobkovou komisi" a stanovit
jednotlivé vlivy prostředí a přehršel kategorií podle všeobecných norem
a to je někdy peklo.

Ideální je použít nějaký certifikovaný zdroj, adaptér do zásuvky, a celé
to udrĹľet jako SELV.

Petr