RE: [OT] Akvarium - co proti rasam?

pavel PP pa-vep na atlas.cz
Sobota Prosinec 4 11:06:50 CET 2021

Řasy jsou zelené, míň svítit, hnědé víc svítit, černé štětičkové řasy  (ruducha).
Přilívat tekutý uhlík dle návodu, mění se v akváriu část vody ? Aby tam nebylo hodně dusičnanů, dusitanů.
Jinak třeba tady
https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/hnojiva-pro-rostliny/seachem-flourish-excel-250ml
https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/pripravky-pro-boj-s-rasami

Je to boj ale na dlouho, než se to projeví. Měl jsem ruduchu tak vše jsem vytahal kameny,krmítko a tak a umyl v ředěném savu dočista, listy které byly moc zasažené, ostříhal, čím víc jich je a jsou delší, tím víc a rychleji se šíří. Pomáhá tomu pak i silné filtrování a vzduchování.

Pavel

> Od: "Tomáš Koželuh" <mr.death na ipq.cz>
> Komu: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 04.12.2021 08:59
> Předmět: RE: [OT] Akvarium - co proti rasam?

Ryby jsou hodně citlivý na chemii, není problém je otrávit při výměně vody, když zrovna vodárny pustí kvůli nějakému problému víc chloru. Měď je navíc spolehlivý zabiják bezobratlých a předpokládám, že ve větších koncentracích i ryb.
 Každopádně bez odstranění zdroje problémů se budou řasy neustále vracet, tímto stylem z toho nakonec bude takovej chemickej koktejl, že v tom nic nebude žít.

 -----Original Message-----
 From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
 Sent: Saturday, December 4, 2021 12:47 AM
 To: hw-list na list.hw.cz
 Subject: Re: [OT] Akvarium - co proti rasam?

 Teď budu jako Trump. Přesněji řečeno jako mediální obraz Trumpa, jak ho líčili antitrumpovci. ;-)

 Nezvládají ryby trochu mědi?
 Mám nádrže na dešťovku, a tam v létě šíleně bojuji s řasami.
 Tedy - bojoval jsem.
 Letos jsem poprvé aplikoval měď, přesněji modrou skalici alias síran měďnatý.
 A to v koncentraci 1ppm Cu, tedy v množství, které splňuje normu pro pitnou vodu.
 A i v tomto množství to s řasami zatočilo jako komunisti s kulaky.

 To 1ppm Cu (tedy 4ppm modré skalice, je v ní 25% obsah mědi) je natolik nízká koncentrace, že by to rybám možná nemuselo vadit.

 Ta měď průběžně z vody mizí, jak to konzumují ty řasy, které pak padnou mrtvé na dno. V nádrži na vodu do nijak nevadí. Nevím jak v akváriu. Aby se některé druhy ryb nekrmily bordelem ze dna, a nedostávaly pak měď ve vyšší koncentraci.

 PL