[OT] Akvarium - co proti rasam?

Tom Koeluh mr.death na ipq.cz
Sobota Prosinec 4 08:59:47 CET 2021

Ryby jsou hodně citlivý na chemii, není problém je otrávit při výměně vody, když zrovna vodárny pustí kvůli nějakému problému víc chloru. Měď je navíc spolehlivý zabiják bezobratlých a předpokládám, že ve větších koncentracích i ryb.
Každopádně bez odstranění zdroje problémů se budou řasy neustále vracet, tímto stylem z toho nakonec bude takovej chemickej koktejl, že v tom nic nebude žít.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Saturday, December 4, 2021 12:47 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Akvarium - co proti rasam?

Teď budu jako Trump. Přesněji řečeno jako mediální obraz Trumpa, jak ho líčili antitrumpovci. ;-)

Nezvládají ryby trochu mědi?
Mám nádrže na dešťovku, a tam v létě šíleně bojuji s řasami.
Tedy - bojoval jsem.
Letos jsem poprvé aplikoval měď, přesněji modrou skalici alias síran měďnatý.
A to v koncentraci 1ppm Cu, tedy v množství, které splňuje normu pro pitnou vodu.
A i v tomto množství to s řasami zatočilo jako komunisti s kulaky.

To 1ppm Cu (tedy 4ppm modré skalice, je v ní 25% obsah mědi) je natolik nízká koncentrace, že by to rybám možná nemuselo vadit.

Ta měď průběžně z vody mizí, jak to konzumují ty řasy, které pak padnou mrtvé na dno. V nádrži na vodu do nijak nevadí. Nevím jak v akváriu. Aby se některé druhy ryb nekrmily bordelem ze dna, a nedostávaly pak měď ve vyšší koncentraci.

PL