[OT] Akvarium - co proti rasam?

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Ptek Prosinec 3 20:00:16 CET 2021

Tak jo :)

Jediny zpusob kterym se da omezit rust ras je nechat sezrat ziviny vyssim rostlinam.

Pro ty je treba zajistit, ale komplexnejsi prisun zivin – rasy preziji a sezerou kde co.

Obecne tedy rostliny musi mit dostatek zívin a mineralu a hlavne CO2 jestli se nechcete zblaznit poridte si flasku a bublejte

Pak samozrejme potrebuji veci jako zelezo molybden … a spravne PH – pokud bublate moc je to kysele ale fakt je ze to se mi jeste nepovedlo

Pak potrebuji svetlo mate ziviny mate rostliny nemate svetlo – nefunguje fotosynteza

Potrebujete osadit vice pater idealne plovouci rychle rostouci rostliny

A jeste aspon neco odolnejsiho dolu treba nejaky Anubias ten prezije skoro vsechno

Rostlinky nemaji radi zimu na koreny – je potreba mit akva odizolovane nebo pod pisek dat (to je lepsi ) vodeodolny polystyren

A na konec cim vetsi akvarko tim lepe s 60l se budete furt jen zlobit 300 vam po par mesicich bude delat radost po roce budete vyhazovat kybl rostlin co 14 dnu :)

Indikator ze se maji rostlinky dobre ma jednoduchy indikator – je na nich po osvetleni za cca 30 min az hodiny videt jak se uvolnuji bublinky kysliku. Pomerne neprehlednutelne

Jo a jeste neprehanejte to s proudenim a filtraci – zbytecne prinasite ziviny rasam.

J.V.