reset u silabsu

Čtvrtek Prosinec 2 22:26:59 CET 2021

čistě náhodou - dělá tady někdo s 8 bit Silabsama?

Já teda už dlouho, ale co mi to teď vyvádí, opravdu nechápu. Mám
C8051F302 a běží mi v tom program DCF přijímače, který jsem jen lehce
modifikoval a už nad tím sedím celý den. Měl jsem v tom aktivovaný VDD
monitor, který pod 2,8V udělá reset. Chtěl jsem tomu snížit spotřebu,
tak jsem ho chtěl zapínat jen když to vysílá vteřinový impulz. Je tam
proudová smyčka, takže napětí pro přijímač může klesnout, což má podržet
kondenzátor. Ověřil jsem si, že napětí za stabilizátorem je stále 3,3V,
ale v okamžiku zapnutí VDD monitoru (do RSTSRC se zapíše 2) mi to hodí
reset. Tenhle VDD monitor se řeší v AN201
https://www.silabs.com/search#q=an201&t=All&sort=relevancy protože je
nutné ho zapínat před zápisem do flash paměti. V tom AN201 na straně 8
dole je dokonce poznámka 1, že (pokud jsem tu větu správně pochopil)
pokud zapnu u F30x VDD monitor, když byl vypnutý, může způsobit reset.

No nějak jsem nemoh rozdýchat, že by jim to takhle nefungovalo a
vysvětloval jsem si to tak, že při nižším napětí, kdy by jinak procesor
ještě běžel. On ten registr RSTSRC má tu vlastnost, že po resetu zůstane
ve stavu, v jakém byl a dá se z něj jednak přečíst, co reset způsobilo a
taky pokud VDD monitor zapnu, zůstane zapnutý i po resetu. V té tabulce
mají pro F30x always enabled, ale to není pravda, je to asi jejich
přání. Pokud ho nezapnu, nefunguje, takže po zapnutí procesoru se
automaticky nezapíná.

Takže jestli jsem to dobře pochopil, pokud ho zapnu při počáteční
inicializaci, udělá si reset a pak tu inicializaci dělá znova už se
zapnutým VDD monitorem a pokud o tom nevím, ani si toho nevšimnu a
ničemu to nevadí. Ale zapínat a vypínat ho v programu asi nemůžu :-(
Docela dobrý. U nějakých jiných silabsáckých 8051 to mají rozdělené.
Zvlášť zapnu VDD monitor a pak ho teprv připojím na vstup resetu. Tak už
konečně vím, proč...

Anděl