9V baterka, co s clankami

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Prosinec 1 07:41:53 CET 2021

DD,

Poslat do konfery odkazy na rozborku pre potesenie vsetkych ktorych zaujima ako taka bateria vnutri vyzera  a odovzdat do zberu. Zborka sa nekona. Taky je uz dnesny svet. Moja stara mama davala ploche 4.5V baterie na sporak ked uz baterka svietila slabsie. Tiez som sa rypal v asfalte lebo ma zaujimalo ako ta bateria asi funguje. To boli ale ine casy...

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Miroslav Šinko
Sent: Tuesday, November 30, 2021 11:45 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: 9V baterka, co s clankami

Ano, takto som poriesil nejake 9V accu.
Tato alkalicka baterka nesla rozobrat bez destrukcie plasta - kovovy so zlisovanym spojom. Proste nejde mi o nu ako taku, ale skor ci je nejaky napad na pouzitie clankov.

Kedysi zamlada, ked som si vyvolaval filmy a fotky, som prave takmer vybite clanky (hocijake primarne) pouzival na tazenie striebra. Pamatam si, ze napatie na elektrolyzu nemalo presiahnut 1V. Tak som zobral takmer vybity clanok, pripojil k nemu na jeden pol uhlik, na druhy nerezovu lyzicku a za par dni som z nej osrkabaval strieborne supinky.

miro