9V baterka, co s clankami

AZE aze na seznam.cz
Středa Prosinec 1 01:04:25 CET 2021

Trochu mimo téma. Kuchal jen 9V černé NiMh, už to tady bylo, byly tam
minitužkové články, ze dvou vadných jsem sestavil jednu jakž takž, napětí
stejně nebylo 9V, a trpěly značným samovybíjením, digitální váha brzy
hlásila lowbat. Ze zvědavosti jsem koupil 9V nenabíjecí označenou jako
lithiová 9V 1200 mAh, a doufal sem, že vydrží dýl, než alkalická. Jenže váha
stávkuje. Baterie má 11,1 V... asi jsou tam 3 články v sérii, což by sice
odpovídalo, ale 11V nemusí každý přístroj vydržet. Váha přežila, s 9V
alkalickou funguje...zkusím tam dát Si diodu, možná to zkousne.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Miroslav Šinko
Sent: Tuesday, November 30, 2021 11:13 PM
To: HW-news
Subject: 9V baterka, co s clankami

Dobry vecer,

nejde o nic podstatne. Skoncila mi v pristroji 9V baterka, alkalicka.
Naprazdno mala tesne nad 9V, pri zatazi 1k odporom pod 1V.

Mal som chvilu, tak som ju rozobral na clanky. Jeden je pri zatazi 150R
odporom skoro nulovy, ostatnych 5 ma 1.19 - 1.32V.

Je nejaky napad, na co tie clanky este vyuzit? Vyhodit ich mozem aj
zajtra :)

Medzi sebou boli spojene nejakou ciernou vodivou hmotou, asi uhlik,
trochu sa to otiera. Ziadne bodovane spoje, ako som videl v 9V
akumulatoroch.

miro